Saturday, February 12, 2011

Wedding Messages In Cards

Methodology and Environmental Education workshop for children

Associazione onlus
PIEDI PER LA TERRA
Arte, scienza, natura, educazione

Gruppo d’Acquisto Solidale – Educazione Ambientale per bambini alla Vigna di San Martino
Tel 3385621757 mail: piediperlaterra@gmail.com

Corso di formazione
“Metodologia Laboratoriale ed Educazione Ambientale per bambini”

L’educazione ambientale è un modo di orientarsi verso l’equilibrio nell’ecosistema, un insieme di pratiche che permettono la presa in carico della responsabilità che ciascuno di noi ha verso il pianeta nel proprio agire quotidiano. Essenzialmente è un modo di sentire che si radica quando s’inizia a conoscere la natura.
La metodologia laboratoriale, insieme all’arte, permette di creare esperienze educative che coinvolgono interamente la persona restituendo un idea di globalita del mondo e della cultura. La tradizione offre importanti strumenti per la comprensione ed il rispetto Earth.

The Association for the Feet Terra onlus arganizza a training course on "environmental education and methodology workshop. The course, which is proposed as the first level, is structured in two weekends (Saturday pom - Sunday morning and afternoon) and aims to create a time-sharing "language" of the method applied to environmental education workshop for find professionals and volunteers with whom to establish partnerships within the activities that the association does.

Interested parties should send CV and short presentation by email at piediperlaterra@gmail.com, would appreciate any hint about their motivation to participate. Are provided for individual and group interviews. The course is limited.
First up on Saturday 26 and Sunday, February 27, 2011 c / o St. Martin's Vineyard (Corso Vittorio Emanuele 340, Naples.)
The preliminary meeting is scheduled for Tuesday, February 22 at 18.30
order to participate in each week- end there is a symbolic fee of € 15.

Info tel 3385621757 Vincent Dina (no Tuesday and Wednesday morning)

0 comments:

Post a Comment